.





Slyšeli jste už o kustovnici čínské, slunečnicových a chia semínkách? Všechny dokážou zázraky s vašim tělem, jsou dokonalým zdrojem minerálů a vitamínů. Nahraďte vitamínové pilulky zdravými a přírodními zdroji.


Kustovnice čínská (lycium chinese)


Malá červená bobule nazývaná kustovnice čínská- goji, je pomocníkem při hubnutí. V čínské medicíně je velmi oblíbená, protože má obrovské množství účinků. Pomáhá jak při léčení lupénky, tak při problémech s játry, ledvinami a krví. Posiluje také zrak a pomáhá léčit lupénku. Je skvělým zdrojem vitamínu C, proto je výborná na posílení imunity. Obsahuje také vitamíny B1, B2, aminokyseliny a polysacharidy.


Plody goji jsou velmi chutné. Naleznete je v mnoha podobách ať už jako sušené ovoce, šťávu nebo také v kapslích a prášku. Doporučené dávkování je jedna hrst tohoto zázraku.


Chia semínka


Chia neboli šalvěj hispánská pochází ze střední a jižní Ameriky. Stejně jako kustovnice se řadí do superpotravin. Jaké účinky mají tato malá semínka? Obsahují velmi mnoho omega-3 mastných kyselin, vitamínů a minerálních látek například vitamín A, D, K, hořčík, vápník. Semínka můžete použít při pečení, přidat do kaše, do salátů. Oblíbeným způsobem konzumace je chia pudink. Semínka mají vlastnost v mléce a vodě nabobtnat.


Recept na chia pudink


Do kravského nebo rostlinného mléka přidejte tři lžíce semínek, ochuťte sirupem nebo cukrem a přidejte ovoce. Během 1-2 hodin můžete pudink podávat, jedná se o chutnou a zdravou svačinu.


Slunečnicová semínka


Slunečnicová semínka jsou dalším pokladem, který by neměl chybět ve vaší stavě. Obsahují totiž zdravé tuky. Obsahují velké množství vitamínu E, který je důležitý pro ochranu buněčných membrán před volnými radikály. Je výborný při léčbě ekzém a problémů s kůží, podporuje srdce, cévy a mozek. Slunečnicová semínka obsahují také hořčík a železo a vitamín B1. Semínka je vhodné konzumovat syrová, výborná jsou i pražená, ale ztrácí mnoho ze svých vlastností. Jejich jedinou nevýhodou je vysoký obsah kalorií. Při pečení je můžete přidat do chleba, tyčinek, koláčů a nebojte se je přidat například lívanců.